9клас КР2
I варіант
I варіант
1-2 рівень ( 6 балів)
Розв’язати тести
1. Вкажіть
мінливість, яка належить до спадкової: а) модифікаційна; б)вікова ; в)
мутаційна; г)сезонна.
2.Визначити форму
мінливості, яка зумовлює розбіжності у фенотипі однояйцевих близнюків: а)корелятивна;
б)комбінативна; в)модифікайна; г)мутаційна.
3.Укажіть назву
системи поглядів про незмінність живої природи із часів її виникнення:
а)еволюційне вчення; б)гіпотеза панспермії; в)креаціонізм; г)гіпотеза
абіогенезу.
4.Укажіть
елементарну одиницю еволюції: а)порода тварин; б)сорт рослин; в)популяція;
г)вид.
5. Назвіть форму
природного добору, яка сприяє зміні
норми реакції організму у певному напрямку: а)рушійний; б)розвиваючий;
в)стабілізуючий; г)штучний
6. Назвіть
приклад аналогічних органів: а)колючки барбарису та колючки кактуса; б)вуса
суниць і вусики винограду; в)крила кажанів і птахів; г)бульбокорені жоржин та
бульби топінамбура.
3 рівень(за кожне питання 1бал)
1.Встановити
відповідність між шляхами еволюції та їх ознаками:
1.
ароморфоз; 2.ідіоадаптація; 3.загальна дегенерація.
а)поява ознак, характерних предкам; б)значне
ускладнення організації; в)зміни в будові, не пов’язані із зміною загального
рівня організації ; г)спрощення будови; спостерігають в організмів, які ведуть
паразитичний спосіб життя.
2. Визначте
науки, які вивчають ті чи інші групи організмів :
1.бактеріологія .
2. ботаніка. 3.зоологія.4. мікологія.
а)віруси;
б)одноклітинні тварини; в)водорості; г)ціанобактерії; д).дріжджі.
3. Установіть
відповідність між видами екологічних факторів та прикладами, які їх ілюструють :
1. абіотичні. 2.
біотичні. 3. антропогенні.
а)взаємодія хижак-жертва; б) підвищений вміст
радіонуклідів в ґрунті; в)уміст газів в ґрунті.
4 рівень (За кожне питання 1бал)
Розв’язати
задачі, використовуючи генетичні позначення, записати схему схрещування.
1.У мишей сіре забарвлення шерсті домінує над
білим. Якого розщеплення за цією ознакою можна очікувати в потомстві, якщо
гетерозиготних сірих мишей схрестили з
білими;
2.У людини
кароокість та здатність володіти правою рукою - домінантні ознаки. Блакитноокий
правша , батько якого був лівшею, одружився на кароокій лівші із сім’ї, де всі мали карі очі .Яким можуть бути їхні
діти щодо цих ознак?
3.Батько і мати
здорові щодо гемофілії. Їхня дитина хвора на гемофілію Якої статі ця дитина ?
Відповідь підтвердити схемою схрещування.
II варіант
1-2 рівень ( 6 балів)
Розв’язати тести
1. Вкажіть
мінливість, яка належить до неспадкової: а) модифікаційна; б)вікова ; в)
мутаційна; г)сезонна.
2.Укажіть властивості
мутацій: а)завжди мають пристосувальне значення; б)можуть виникати лише в
нестатевих клітинах; в)можуть успадковуватися; г)здатні зникати протягом життя.
3.Укажіть
назву теорії про фактори, механізм,
закономірності та наслідки еволюції: а)еволюційне вчення; б)гіпотеза
панспермії; в)креаціонізм; г)гіпотеза абіогенезу.
4. Укажіть
середовище еволюційних процесів: а)екосистема; б)рід організмів; в)популяція;
г)вид організмів.
5. Зазначте
органели, які є спільними для клітин прокаріотів та еукаріотів: а)ядро;
б)ендоплазматична сітка; в)мітохондрії; г)рибосоми.
6.Виберіть
аналогічні органи: а)крила кажанів і крила комах; б)крила кажанів і плавці
китів; в)зябра річкового рака і зябра річкового окуня; г)додаткові корені
картоплі і ризоїди зозулиного льону.
3 рівень(за кожне питання 1бал)
1. Встановити
відповідність :
1. ароморфоз; 2.
Ідіоадаптація; 3.загальна дегенерація; 4.рудименти.
а)дзижчальця у мух; б)чотирикамерне серце у птахів; в)гачкуватий дзьоб хижих птахів; ‘’г)поява недорозвинених кінцівок у безногої
ящірки веретільниці.
2. Встановити
відповідність між клітинами різних груп еукаріотів та притаманним їм органелами
руху :
1. справжні
гриби. 2. рослини. 3. Тварини.
4.бактерії.
а)джгутики, що складаються лише з однієї
мікротрубочки; б)лише джгутики, що складаються л з багатьох мікротрубочок; в)джгутики,
війки, псевдоподії; г)спеціалізованих органел руху не мають.
3.Установіть
відповідність між формами діяльності людини та їхніми наслідками :
1. викиди в
атмосферу хлорфторвуглецевих сполук. 2.нераціональне поливання ґрунтів. 3.
Інтенсивна діяльність промисловості і транспорту. 4. Масове вирубування лісів.
а)утворення озонових дірок; б)тепличний ефект;
в)ерозія ґрунтів; г)засолення ґрунтів.
4 рівень (За кожне питання 1бал)
Розв’язати задачі,
використовуючи генетичні позначення, записати схему схрещування.
1. У мишей сіре
забарвлення шерсті домінує над білим. Якого розщеплення за цією ознакою можна
очікувати в потомстві, якщо гомозиготних сірих мишей схрестили з такими ж.
2.У людини кароокість
та здатність володіти правою рукою - домінантні ознаки. Якими можуть бути діти
в сім’ї, де батько – лівша і гетерозиготний за кольором очей, а мати-
блакитноока і гетерозиготна за вмінням володіти рукою?
3.Здорова жінка
вийшла заміж за здорового чоловіка, батько якого хворів на гемофілію. Яка
ймовірність народження гемофіліка і цій сім’ї?
Коментарі
Дописати коментар