9клас КР2
I варіант
1-2 рівень ( 6 балів)
Розв’язати тести
1. Вкажіть мінливість, яка належить до спадкової: а) модифікаційна; б)вікова ; в) мутаційна; г)сезонна.
2.Визначити форму мінливості, яка зумовлює розбіжності у фенотипі однояйцевих близнюків: а)корелятивна; б)комбінативна; в)модифікайна; г)мутаційна.
3.Укажіть назву системи поглядів про незмінність живої природи із часів її виникнення: а)еволюційне вчення; б)гіпотеза панспермії; в)креаціонізм; г)гіпотеза абіогенезу.
4.Укажіть елементарну одиницю еволюції: а)порода тварин; б)сорт рослин; в)популяція; г)вид.
5. Назвіть форму природного  добору, яка сприяє зміні норми реакції організму у певному напрямку: а)рушійний; б)розвиваючий; в)стабілізуючий; г)штучний
6. Назвіть приклад аналогічних органів: а)колючки барбарису та колючки кактуса; б)вуса суниць і вусики винограду; в)крила кажанів і птахів; г)бульбокорені жоржин та бульби топінамбура.
3 рівень(за кожне питання 1бал)
1.Встановити відповідність між шляхами еволюції та їх ознаками:
1. ароморфоз;  2.ідіоадаптація;  3.загальна дегенерація.
 а)поява ознак, характерних предкам; б)значне ускладнення організації; в)зміни в будові, не пов’язані із зміною загального рівня організації ; г)спрощення будови; спостерігають в організмів, які ведуть паразитичний спосіб життя.
2. Визначте науки, які вивчають ті чи інші групи організмів :
1.бактеріологія . 2. ботаніка. 3.зоологія.4. мікологія.
а)віруси; б)одноклітинні тварини; в)водорості; г)ціанобактерії; д).дріжджі.
3. Установіть відповідність між видами екологічних факторів та прикладами, які їх ілюструють :
1. абіотичні. 2. біотичні. 3. антропогенні.
 а)взаємодія хижак-жертва; б) підвищений вміст радіонуклідів в ґрунті; в)уміст газів в ґрунті.
4 рівень (За кожне питання 1бал)
Розв’язати задачі, використовуючи генетичні позначення, записати схему схрещування.
 1.У мишей сіре забарвлення шерсті домінує над білим. Якого розщеплення за цією ознакою можна очікувати в потомстві, якщо гетерозиготних сірих мишей схрестили з  білими;
2.У людини кароокість та здатність володіти правою рукою - домінантні ознаки. Блакитноокий правша , батько якого був лівшею, одружився на кароокій лівші із сім’ї, де   всі мали карі очі .Яким можуть бути їхні діти щодо цих ознак?
3.Батько і мати здорові щодо гемофілії. Їхня дитина хвора на гемофілію Якої статі ця дитина ? Відповідь підтвердити схемою схрещування.

II варіант
1-2 рівень ( 6 балів)
Розв’язати тести
1. Вкажіть мінливість, яка належить до неспадкової: а) модифікаційна; б)вікова ; в) мутаційна; г)сезонна.
2.Укажіть властивості мутацій: а)завжди мають пристосувальне значення; б)можуть виникати лише в нестатевих клітинах; в)можуть успадковуватися; г)здатні зникати протягом життя.
3.Укажіть назву  теорії про фактори, механізм, закономірності та наслідки еволюції: а)еволюційне вчення; б)гіпотеза панспермії; в)креаціонізм; г)гіпотеза абіогенезу.
4. Укажіть середовище еволюційних процесів: а)екосистема; б)рід організмів; в)популяція; г)вид організмів.
5. Зазначте органели, які є спільними для клітин прокаріотів та еукаріотів: а)ядро; б)ендоплазматична сітка; в)мітохондрії; г)рибосоми.
6.Виберіть аналогічні органи: а)крила кажанів і крила комах; б)крила кажанів і плавці китів; в)зябра річкового рака і зябра річкового окуня; г)додаткові корені картоплі і ризоїди зозулиного льону.
3 рівень(за кожне питання 1бал)
1. Встановити відповідність :
1. ароморфоз; 2. Ідіоадаптація; 3.загальна дегенерація; 4.рудименти.
 а)дзижчальця у мух;  б)чотирикамерне серце у птахів;  в)гачкуватий дзьоб хижих птахів;  ‘’г)поява недорозвинених кінцівок у безногої ящірки веретільниці.
2. Встановити відповідність між клітинами різних груп еукаріотів та притаманним їм органелами руху :
1. справжні гриби.   2. рослини.  3. Тварини.  4.бактерії.
  а)джгутики, що складаються лише з однієї мікротрубочки; б)лише джгутики, що складаються л з багатьох мікротрубочок; в)джгутики, війки, псевдоподії; г)спеціалізованих органел руху не мають.
3.Установіть відповідність між формами діяльності людини та їхніми наслідками :
1. викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук. 2.нераціональне поливання ґрунтів. 3. Інтенсивна діяльність промисловості і транспорту. 4. Масове вирубування лісів.
 а)утворення озонових дірок; б)тепличний ефект; в)ерозія ґрунтів; г)засолення ґрунтів.
4 рівень (За кожне питання 1бал)
Розв’язати задачі, використовуючи генетичні позначення, записати схему схрещування.
1. У мишей сіре забарвлення шерсті домінує над білим. Якого розщеплення за цією ознакою можна очікувати в потомстві, якщо гомозиготних сірих мишей схрестили з такими ж.
2.У людини кароокість та здатність володіти правою рукою - домінантні ознаки. Якими можуть бути діти в сім’ї, де батько – лівша і гетерозиготний за кольором очей, а мати- блакитноока і гетерозиготна за вмінням володіти рукою?
3.Здорова жінка вийшла заміж за здорового чоловіка, батько якого хворів на гемофілію. Яка ймовірність народження гемофіліка і цій сім’ї?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу